dijous, 12 de novembre del 2015

Fototrack Desembre: Carboners, llenyataires i pastors a la cova de l'Arcada

La cova de l'Arcada (*)

La Instantània

Benvinguts de nou al Fototrack!. Després d'uns mesos enfeinats en altres propostes, us presentem  una nova sortida preparada aquest cop per en Pere, un dels nostres associats.

El Track

El recorregut des del Bruc fins la cova de l'Arcada  és fàcil i assequible a tothom. És un racó emblemàtic de la muntanya, lloc de treball de carboners, llenyataires i pastors.
Sortirem del Bruc. Trobarem aparcament al carrer del costat de les escoles, al mateix carrer o bé a sota, a l'aparcament. Al costat del torrent hi ha un pont i seguint el camí cap a Can Rovira arribarem a una pista que porta a Can Massana. Als 1.200 mts.  trobarem un pal indicador, abandonem la pista i agafem un camí cap a la dreta que no està indicat i que s'encara direcció nord cap a la muntanya.
Al cap de 200 mts. trobarem un pal amb un panell que no hi diu res. Agafem el corriol que va cap a la dreta. Pujarem a un turó i baixarem per passar un torrent. Tornarem a pujar un turó i en aquest punt ja es divisarà la cova de l'Arcada. Baixarem cap un torrent i tot arribant a llera, trencarem a l'esquerra.
Aquí en aquest punt ens hi hem de fixar, doncs tornarem per aquí i es fàcil equivocar-se. Seguint el torrent arribarem a una fita al costat d'una petita alzina. Nosaltres cap a la dreta; aquí el camí comença a pujar. Trobarem la font d'en Xabret.
Seguirem cap a dalt fent zig zag fins arribar a una pedra amb marques vermelles. Aquí agafarem el camí de l'esquerra i al poc arribarem a la cova. Per tornar hem de desfer el camí i quan arribem al primer turó que hem trobat, si volem, podem agafar un corriol a l'esquerra cap a un camp d'oliveres i tornar per El Castell i Can Salses.
En el poble del Bruc, podem veure la bonica església de Sta. María, l'edifici de Can Cases, que és l'actual Ajuntament i el Timbaler del Bruc. També hi ha un parell de cases semblants als palaus dels "Indianos".

Data: Dissabte 12 de desembre
Durada: 4 hores
Distancia i Desnivell: 7Km, 329 mts
Dificultat: fàcil. Tan sols hi ha un punt més exigent que és el corriol final que va pujant en zigzag